Zoals jullie misschien hebben gelezen in het topic over de distributie van een V8, is mijn distributieketting vastgelopen met alle gevolgen van dien. Reparatie van de schade gaat ongeveer € 3500,- tot € 4000,- kosten. Vorige maand was ik al € 1900,- kwijt voor het oplossen van een tik in de motor (Tuimelaars en oliebuis vervangen). Ik was nogal wat geld kwijt aan onderzoekskosten omdat het leek alsof de tik onder uit de motor kwam.
Ik heb een monteur gevraagd of het knarsende geluid bij een koude start de startmotor kon zijn. Hij zei dat dat wel zo zou zijn. Het bleek dus de distributieketting die hard schreeuwde om vervanging. Het is dus goed misgegaan: 6 kleppen krom.
Er zou er vervangen moeten worden:
- distributieketting
- kettinggeleiders
- kettingspanner
- tandwiel krukas,
- koppakking
- 8 kleppen
- klepgeleiders en klephoedjes
- kleppendeksel + pakking
De garage rekentvoor de onderdelen € 2200,- en 30 uur arbeid = € 1200,-. Komt dus op zo'n 3500/4000 euri. Dat trekt bruun niet meer.
De taxatiewaarde was anderhalf jaar geleden € 8900,-.
Ik heb er al € 1800 + € 2000,- aan verspijkerd, en nu 4000 erbij, maakt samen € 7800,-
Ik had er beter 2 kunnen kopen.... € 10.000,- afschrijving in anderhalf jaar tijd.
Ik heb de onderdelenlijst nu aan 3 andere klassiekerbedrijven gestuurd met een prijsopgave, maar erg veel zal dat niet schelen. Ik zou graag zelf de reparatie doen, maar heb er te weinig verstand van en geen ruimte.
Affijn, ik ben bezig met afscheid nemen en het valt me zwaar. Ik rijd nu in een Toyota Startlet (leenauto), maar vind dat ze er een strippenkaart voor de fysiotherapeut bij hadden kunnen geven... Als ik uit de file kom, loop ik als een oude man.
als iemand raad heeft, (ik zoek geen fysio) heel graag.
deperate Japio