ik heb ook nog een leuk weetje over vloeibare pakking
let voor al op dat je het niet bij inlaat delen gebruikt zoals bijvoorbeeld een spinnekophuis
vaak is ciliconepakking namelijk brandbaar
met als gevolg dat als het tussen je matriaal weg knijpt wat eigenlijk altijd gebeurt
je ook stukken binnen in je spinnekophuis krijgt
als dit met de aangezogen lucht mee gaat door je kleppen boven op de zuiger terecht komt
dan heb je de poppen aan het dansen
eigenlijk meer je motor want die gaat op hol en is niet te stoppen
heb dit geintje jaren terug met een brommer blokje gehad
was zo handig om de carterhelften de pakking te herbruiken met vloeibare pakking
nou het blokje draaide perfect en een hoop toeren dat hij wou draaien
echt ongeloofelijk heb een brommer blok nog nooit zoveel toeren hooren lopen
heb er alleen heel wat moeite voor moeten doen om hem uit te krijgen
eerst contact af hielp niks boegiedop eraf hielp niks benzine kraan dicht duurde te lang
dus als laatste snelde carburateur achter het blok weg getrokken en toen ging hij eindelijk uit
je kan controleren of het brandbaar is
door even een stukje uitgeharde pakking wat vaak wel aan of naast de dop van de tube hangt
even een aansteker bij te houden