Ik pak het koelwater van voren
Extra aftakking gemaakt en retour over het expansievatslang
Heb een pomp zitten voor koelwater de verdamper in en 1 voor er uit
1 zit er onder de koplamp dat is de uitstroom en 1 onder de verdamper voor er in
De warmte pakt hij boven in het midden van de motor en circuleert over de radiateur als hij koud is
http://s676.photobucket.com/albums/vv12 ... erpomp.mp4Zo is mijn kachel lekker snel warm
De elektrische pompjes zitten magneet koppelingen in zodat de pompjes altijd kunnen draaien en niet doorbranden
Gaan ze wel stuk dan zit er een water haper in de aluminium pijp zodat er water in stroomt als hij warm is en aan de onderkant word er gezogen het blok in
Dus als het blok warm is kan je altijd op LPG rijden al zijn de water pompjes stuk
De pompjes zijn schoepen pompjes en daar kan altijd water langs als ze stil staan
Het stroomverbruik kan ik niet merken en het zit al 6 maanden zo
Het zit op mijn gas installatie geschakeld dus als die aan gaat gaan de pompjes draaien
Als ik meteen op LPG start kan ik alleen rustig rijden tot de thermostaat open gaat als het vriest
Zoals je kan zien op het filmpje heb ik de koelfin er uit
De fin van de airo heb ik geschakeld op 90 Gr. en die houd het makkelijk bij als je bvb in de file komt of zo
Dit is dan wel alleen in Nl
Met de vakantie een caravan de bergen in zou ik de koelfin terug plaatsen
Dit heeft 2 voordelen
Snel op temp
Geen lawaai van de fin
Op het moment van schrijven heb ik de radiateur ook nog voor 1/3 dicht gemaakt door de 2 klemmetjes die de radiateur boven vast houden ff los te maken en er een plastic zak tussen de airco en radiateur te laten zakken en dan weer vast te klemmen