Jou opzet zou ook goed kunnen
Heb voor mijn optie gekozen omdat ik niet in mijn kachel slangen wilde snijden
Heb nu ff met deze setup in de rondte gereden en bevalt prima
Met vorst gewoon op LPG starten en rijden
Als je de verdamper bij de kachel lust pik je warmte van de kachel en de flow is veel lager ( extra pompje is een aanrader )
De kachel krijgt zijn flow van de elektrische pomp die ze er bij gezet hebben omdat de waterpomp het warme water er door heen moet zuigen en de centrifugaal waterpomp is geen zuig pomp
Het punt waar ik het warme water op pik zit je wel aan de pers kant van de waterpomp en is meteen het heetste punt
De elektrische pomp die ik er bij gezet heb is om de flow nog hoger te maken en te houden
Tot dusver erg tevreden
Heb net de G Power NGK ( BPR6EGP ) bougies er in gezet van €7,75 p/st
De gewone NGK er uit die op 0,6 mm stonden
De G Power bougies werden geleverd op 0,9 mm en deze heb ik op 0,8 gezet zoals het origineel word voorgeschreven
Het zijn geen Laser lijn uitvoering maar wel voorzien van een platinum kern van 0,6 mm die veel voordelen geeft
De originele die er uit kwamen waren aangeslagen door root door mijn korte ritjes denk ik maar werkte nog best na 2500Km
Als het goed is hebben de G Power bougies daar minder last van want het berijk qua temp zowel heet als koud is veel groter als de gewone NGK bougies dus branden beter schoon
Dit heeft als voordeel dat er minder kans is op Back-Fire door goed werkende bougies
De laser LPG2 bougies die NGK voor schrijft zijn erg duur en wat ze als extra`s hebben op de G Power is dat de massa iets gekoeld is door de koperen voor hoge toerentallen en een iridium puntje hebben voor een betere vonk
Toeren draait een V8 niet dus is niet echt nodig
Ze staan op 0,8 mm afgesteld en de G Power op 0,9
Zover ik heb kunnen ontdekken heeft de Laser LPG2 ook een R staan als je het nr opzoekt ipv alleen de LPG2 indikatie die er in Europa op staat
Dus ook ontstoord is net als de G Power
De G Power zitten er nu een kleine 100Km in en werken goed en tot 6000RPM getest
Rij nu met de kleine raim air aangesloten van het luchtfilter en de grote afgebogen naar de verdamper
Hoor het graag als er mensen zijn die andere ervaring er mee hebben of mij op andere gedachten kunne brengen
De tijd zal het leren