het gaat om een Mercedes 500SE uit 83 met een LPG installatie, de auto heeft de afgelopen 4 jaar maar 200km gereden dus heel veel stil gestaan.
dit is te merken want de brandstof pomp is kapot waardoor de auto niet op benzine loopt.
nu is op gas nu dus het geval dat hij stationair op 7 poten loopt, en zodra je iets gas geeft richting 2000 rpm lijkt dit over te zijn.
wat heb ik al gedaan: bougie's, rotor, verdelerkap vervangen. vervolgens heb ik stuk voor stuk de bougiedoppen eraf gehaald en merkkte ik bij alle cilinders verschil behalve aan de linkerkant vanaf het raam de 2e cilinder (weet zo even niet welke dit is) vervolgens even een bougiekabel omgewisselt maar bleef excact hetzelfde.
omdat de auto op dit moment nog niet op benzine loopt weet ik niet of het probleem zich daar ook voordoet, en of het wel geschikt is voor deze rubriek.
ook heb ik nog de kleppendeksel erafgehad om te kijken of er niet ene tuimelaar was gebroken of een hydraulische klepstoter lek was, dit was beide niet het geval.
ik heb nog niet de tijd gehad een compressie meting te doen oid.
vandaar dat ik hooptte dat hier een paar slimme koppen zitten die mij een stuk op weg kunnen helpen in welke richting ik het euvel moet zoeken!
alvast bedankt
