W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 28 mei 2022, 00:25

eco meter

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Re: eco meter

Berichtdoor Sieggy » 13 mei 2015, 17:00

Het uitlezen met een recente Bosch-computer (waarmee je zogezegd alle wagentypes kan uitlezen) heeft mij niet veel verder gebracht.

De computer stelde voor om connectie te maken op pin 8 van de fiche rechts van de batterij. Vreemd genoeg was er enkel op pin 1, 6 en 7 een connectiemogelijkheid. Op de andere pinnen zat niet eens een aansluiting.

Dan maar wat verder zitten zoeken naar de reden van het onregelmatig draaien en het zogezegde vacuümlek.
Ons oog viel op dit onderdeel (zie foto) rechts van de spinnenkop. Daar zit vermoedelijk een membraam in dat na 26 jaar misschien zijn beste tijd gehad heeft.

Kan iemand vertellen of het zinvol is om dit te vervangen?

Bedankt!
Sieggy


ElGriffo schreef:Haha foutcodes uitlezen zal lastig zijn /worden

Je kunt met een hermann tester wel % (percentage ) aflezen die je helpen voor geprogrammeerde
Stappenplannen te kunnen doorlopen om zo ist werten te controleren en te vergelijken met de Soll werte
( zeg maar wat het is en wat het hoort te zijn )

Had Hans geen brandstofdruk regelaar ?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Sieggy
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 177
Geregistreerd: 12 feb 2015, 23:26
Woonplaats: West-Vlaanderen - België
Roepnaam: Sieggy
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1989
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W212 E220CDI (diesel, the fuel of the devil - Jeremy Clarkson)


Re: eco meter

Berichtdoor Douwe » 13 mei 2015, 17:20

Dat is de brandstof druk regelaar
als je aan het slangetje zuigt en je zuigt hem vacuüm dan zou hij goed moeten zijn
Kosten nieuw zon 300 euro
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: eco meter

Berichtdoor De Wappiej » 13 mei 2015, 17:23

Douwe schreef:Dat is de brandstof druk regelaar
als je aan het slangetje zuigt en je zuigt hem vacuüm dan zou hij goed moeten zijn
Kosten nieuw zon 300 euro


Zelfs 400 € ondertussen :(
De Wappiej
 


Re: eco meter

Berichtdoor BenzHans2 » 13 mei 2015, 18:03

Die heb ik plentie, maar die vangt alleen drukverschillen op.
Lijkt me stug bij stationair toerental
Avatar gebruiker
BenzHans2
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4244
Geregistreerd: 02 jun 2008, 22:01
Woonplaats: Albergen
Roepnaam: Hans
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W211 E350 Combi 2006
W126 500SEL 1990
SLK 200 1999


Re: eco meter

Berichtdoor Sieggy » 20 mei 2015, 10:08

Ik kan die leiding mooi vacuüm zuigen...

Weet iemand of mijn wagen een EGR-klep heeft, waarlangs ik eventueel een vacuümlek zou kunnen hebben?
Sieggy
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 177
Geregistreerd: 12 feb 2015, 23:26
Woonplaats: West-Vlaanderen - België
Roepnaam: Sieggy
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1989
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W212 E220CDI (diesel, the fuel of the devil - Jeremy Clarkson)


Re: eco meter

Berichtdoor Leeflang » 20 mei 2015, 10:26

Je kunt hem zien zitten op je foto's in eco-meter-t16698-20.html#p172948
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6716
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: eco meter

Berichtdoor Sieggy » 14 aug 2015, 13:23

Gezocht: mensen uit West-Vlaanderen (België) die vacuümlekken kunnen opsporen aan mijn wagen.

De wagen staat reeds 2 maanden bij mijn garagist, maar er gebeurt niets...
Sieggy
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 177
Geregistreerd: 12 feb 2015, 23:26
Woonplaats: West-Vlaanderen - België
Roepnaam: Sieggy
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1989
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W212 E220CDI (diesel, the fuel of the devil - Jeremy Clarkson)


Re: eco meter

Berichtdoor Vlim » 14 aug 2015, 18:38

Je zou kunnen overwegen om net over de grens naar Steenbergen te rijden (iets boven Bergen op Zoom), die kunnen je wel helpen. Hebben meer vlaamse klanten :)

www.autocentereps.nl
Avatar gebruiker
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2187
Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
Woonplaats: West-Brabant
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 400SE - 1993
SLK 230k - 1998
CL500 - 2000


Re: eco meter

Berichtdoor Sieggy » 16 aug 2015, 23:22

Hoi Elgriffo,
Je had ook voorgesteld om eens langs te komen naar Houten maar dat bericht is weg?
Sieggy
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 177
Geregistreerd: 12 feb 2015, 23:26
Woonplaats: West-Vlaanderen - België
Roepnaam: Sieggy
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1989
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W212 E220CDI (diesel, the fuel of the devil - Jeremy Clarkson)


Re: eco meter

Berichtdoor ElGriffo » 16 aug 2015, 23:40

Zou kunnen , Je bent altijd welkom

Weet niet of andere gegadigde voor me waren ? Voor geval ik een ander voorbij
Loop ...
ElGriffo
 


Re: eco meter

Berichtdoor Renegade50 » 17 aug 2015, 00:34

Weet niet of je nog een LPG installatie zoekt? maar ik heb er hier nog 1 helemaal kompleet liggen incl. aangepast luchtfilterhuis en stuwschijf.
Heeft in mijn 500SEC gezeten en liep daar perfect op!

Mvg Ton
Dit is mijn 3e SEC. Heb eerst een 500SEC gehad daarna een 380SEC en nu weer een 500SEC.
Andere MB'S gehad: 190E.190D,380SL,380SLC.
Avatar gebruiker
Renegade50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 493
Geregistreerd: 28 sep 2013, 13:26
Woonplaats: Tilburg
Roepnaam: Ton
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Chevrolet corvette stingray 1969.
Datsun 240Z
Mini Cooper 2002
Ford Transit oprijwagen 1974
Ford Taunus sedan 1971
Ford Econoline 1984 camper


Re: eco meter

Berichtdoor Sieggy » 17 aug 2015, 21:22

Beste Ton,

Ik ben inderdaad van plan om een lpg-installatie in te bouwen, nadat de motor op technisch vlak helemaal goed is.

Ik heb een tijdje terug nog gemaild met een forumlid dat zijn lpg-installatie verkocht, maar we kwamen toen tot de conclusie dat het misschien beter is om die installatie nieuw te kopen.
Een volledige installatie kan je nieuw kopen (met garantie) én thuisgeleverd (naar België) voor +/- 650 EUR op lpgonderdelenshop.nl
Sieggy
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 177
Geregistreerd: 12 feb 2015, 23:26
Woonplaats: West-Vlaanderen - België
Roepnaam: Sieggy
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1989
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W212 E220CDI (diesel, the fuel of the devil - Jeremy Clarkson)


Re: eco meter

Berichtdoor Douwe » 17 aug 2015, 21:26

Pas op met die shop
Die staat niet hoog aan geschreven
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: eco meter

Berichtdoor Renegade50 » 18 aug 2015, 01:47

En de mijne is goedkoper en ook kompleet en afgesteld voor Mercedes 500SEC :-)
Dit is mijn 3e SEC. Heb eerst een 500SEC gehad daarna een 380SEC en nu weer een 500SEC.
Andere MB'S gehad: 190E.190D,380SL,380SLC.
Avatar gebruiker
Renegade50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 493
Geregistreerd: 28 sep 2013, 13:26
Woonplaats: Tilburg
Roepnaam: Ton
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Chevrolet corvette stingray 1969.
Datsun 240Z
Mini Cooper 2002
Ford Transit oprijwagen 1974
Ford Taunus sedan 1971
Ford Econoline 1984 camper


Re: eco meter

Berichtdoor Sieggy » 16 jan 2016, 22:52

Beste,

Ondertussen is er heel wat gebeurd aan de wagen. Motor gereviseerd (kleppen, ketting, motorkoppakking, enz.), vacuümlekken gevonden, ...

Na deze werken is de koudstart opnieuw slecht geworden (lang demarreren).
Dit was nochtans opgelost na het vervangen van de brandstofdrukregelaar.

Het onregelmatig stationair draaien (schudden van de motor) blijft nog altijd.

Wat zeker nog niet OK is, is de waarde van de diagnosestekker. De waarde van pin 2 en 3 geeft 7,92 Volt. Terwijl die waarde moet pendelen tussen 5,5 en 6,5 Volt (dacht ik?)

Er is ook een vermoeden dat de accumulator (aan de brandstofpompen) defect is.

Bij voorbaat dank voor het meedenken en voor eventuele tips!
Sieggy
Sieggy
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 177
Geregistreerd: 12 feb 2015, 23:26
Woonplaats: West-Vlaanderen - België
Roepnaam: Sieggy
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1989
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W212 E220CDI (diesel, the fuel of the devil - Jeremy Clarkson)


Re: eco meter

Berichtdoor Sieggy » 16 jan 2016, 23:09

De eco-meter slaat ook nog altijd uit bij stationair in D-stand.
Dus vermoedelijk nog steeds één of meerdere (grote) vacuümlekken?
Sieggy
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 177
Geregistreerd: 12 feb 2015, 23:26
Woonplaats: West-Vlaanderen - België
Roepnaam: Sieggy
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1989
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W212 E220CDI (diesel, the fuel of the devil - Jeremy Clarkson)


Re: eco meter

Berichtdoor Douwe » 17 jan 2016, 09:23

Of slecht draaien de motor.
Controleren op vacuüm lekkage.
Door bv het interieur vacuüm af te koppelen en kijken of dit verschil maakt.
De koplamp verstelling en kachel kleppen werkt ook op vacuüm.
Kleppen stellen ontsteking op tijd zetten co afstellen
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: eco meter

Berichtdoor BenzHans2 » 17 jan 2016, 10:59

7,92 V?
Das je lambdasonde, die niet meedoet.
Hij gaat pas pendelen als de bedrijfstemperatuur bereikt is
Avatar gebruiker
BenzHans2
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4244
Geregistreerd: 02 jun 2008, 22:01
Woonplaats: Albergen
Roepnaam: Hans
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W211 E350 Combi 2006
W126 500SEL 1990
SLK 200 1999


Re: eco meter

Berichtdoor Dimension » 17 jan 2016, 11:29

Is het niet zo dat eco meter altijd iets uit de hoek komt van n naar d motor krijgt dan iets meer weerstand lijkt mij . Gr. cor
Dimension
 


Re: eco meter

Berichtdoor Sieggy » 17 jan 2016, 12:20

Interessant Douwe,

Kan je concreet uitleggen hoe je het interieur vacuüm loskoppelt aub?

Douwe schreef:Of slecht draaien de motor.
Controleren op vacuüm lekkage.
Door bv het interieur vacuüm af te koppelen en kijken of dit verschil maakt.
De koplamp verstelling en kachel kleppen werkt ook op vacuüm.
Kleppen stellen ontsteking op tijd zetten co afstellen
Sieggy
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 177
Geregistreerd: 12 feb 2015, 23:26
Woonplaats: West-Vlaanderen - België
Roepnaam: Sieggy
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1989
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W212 E220CDI (diesel, the fuel of the devil - Jeremy Clarkson)

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten