vermoedelijk zijn er twee slangen om gewisseld achter op de ventilator knop
even het zij paneel uit de tunnel en je kan ze weer omwisselen
voor je LPG gaat inbouwen eerst zorgen dat je motor in top conditie is
kleppen stellen en op vacuüm lekkages controleren dat scheelt al een hoop ellende
vaak hebben de motoren op benzine er geen nadelige gevolgen van
maar op LPG vergoot je de kans op een backfire als je vacuüm lekkage hebt
even aan de rookmachine en je kan zien waar je vacuüm lekkage hebt.
een tip als je een OMVL verdamper laat inbouwen
laat dan gelijk ook een circulatie pomp in de koelwater slang naar de verdamper plaatsen
dit verkleind de kans op backfires aanzienlijk
en het gebruik winterdag een stuk betrouwbaarder
meestal word de verdamper op de slangen van de kachel aangesloten met vernauwende t stukjes
dit bevordert de doorstroming niet
en gezien Mercedes al bedacht had dat er voor een betere doorstroming een pomp in het kachel circuit nodig is .
zal je begrijpen dat als je hier een aftakking in maakt er dus geen doorstroming zal zijn naar de verdamper maar alleen geleidings (contact) warmte zal zijn .
dit is voor het LPG verdampen onvoldoende
tevens zit de verdamper vlak achter een koplamp gemonteerd en bij snelweg ritten zal je dan begrijpen dat die verdamper het ook nog wat rij wint koeling krijgt te verduren
zo doende word zijn verdamping capaciteit nog kleiner en de kans op een backfire onder het rijden een stuk groter
helemaal als je dan even nog snel iemand zult inhalen en gas bij geeft