De economymeter zou eigenlijk nog wat verder naar links moeten staan en de oliedruk zou iets lager mogen zijn bij warme stationair draaiende motor.
De koudestartinjector wordt altijd maar kort ingeschakeld.
Hoe kort is afhankelijk van de temperatuur van de motor bij het starten.
Bij 0 graden wordt de injector 3 seconden geactiveerd, bij 10 graden 2 seconden, bij 30 graden 1 seconde en bij 60 graden helemaal niet.
Hij wordt aangestuurd door het benzinepomprelais (pin 4 oftewel 87V), het relais krijgt de temperatuurinformatie van de jetronic module en die krijgt de informatie van de sensor op het inlaatspruitstuk.
Om een koude motor te simuleren kan een 10 kiloohm weerstand aangesloten worden in plaats van de sensor.
De auto "denkt" dan dat het -15 graden is en schakelt de injector 10 seconden in.
Is al gecontroleerd wat de auto zelf eventueel vindt dat er fout is, door de duty cycle van het signaal op de diagnosestekker te meten (zie ook
koudstart-50sec-t11302.html#p110303)?
Optimum aut nihil.