Die 7,92 Volt was bij koude motor.
Bij warme motor geeft dit 7,72 Volt. Dan geeft de batterij een spanning van 13,90 Volt (bij draaiende motor). (zou dus een duty cycle geven van 44% ?)
Ik had de potentiometer vroeger al eens bekeken, en die zie zag er optisch wel OK uit. Maar dan moet ik die misschien toch maar eens vervangen.
De lambdasonde is nagezien, en die moet in orde zijn.
De CO is afgeregeld door iemand met kennis van zaken, maar toch heb ik de indruk dat het mengsel te arm is.
Als ik volgas geef bij het starten, start de wagen vlotter.
Leeflang schreef:De vergrendeling van de rugleuningen van de voorstoelen werkt op het motorvacuüm en ook de recirculatieklep van de kachel, en als je automatische airco hebt nog meer kleppen.
7,92 volt is 60% van de accuspanning, dat komt volgens de definitie van Mercedes overeen met een duty-cycle van 40%.
In de tabel in
koudstart-50sec-t11302.html#p111255 kun je zien dat dat duidt op "Geen contact met potentiometer van de luchtmassameter".