W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 18 aug 2019, 22:21

ontluchtingslang benzinetank

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor Leeflang » 06 mei 2015, 14:13

De werking van het regenereerventiel kan volgens het WIS getest worden met de motor op bedrijfstemperatuur.
De zwarte leiding naar het koolstoffilter van het ventiel afhalen en het toerental langzaam verhogen naar 3000 toeren per minuut.
Bij stationair toerental is er geen zuigende werking waarneembaar aan de nu open aansluiting van het ventiel, bij stijgend toerental wel.
Zo niet, de werking van het temperatuurventiel controleren (bij warme motor een open verbinding tussen de twee aansluitingen, bij koude motor afgesloten) en controleren of de leidingen tussen temperatuurventiel en gasklep en regenereerventiel correct zijn aangesloten en niet verstopt zijn.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6279
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor Fransiho » 11 mei 2015, 12:32

alles vanaf tank tot aan temperatuurventiel nagelopen er zit nergens iets dicht, zal het komende weken in de gaten houden en temperartuurventiel eens controleren (rij niet zoveel met auto).
Het startprobleem blijft bij warme motor na ca. een half uur, niet direct nadat ik motor afgezet heb, op het forum diverse problemen gelezen, ga er verder induiken, moeilijke zaak lijkt mij.
Fransiho
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 22 nov 2014, 17:18
Woonplaats: Riemst-Kanne Belgie
Roepnaam: Frans
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: MB 280GE Cabrio 1986, ML 250 Bluetec,


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor Fransiho » 11 mei 2015, 13:08

Douwe schreef:Dat koolstof filter waar ik het hier boven over had zit ook wel onder de motorkap naast de radiateur
Maar als je denkt dat een vacuüm op je tank het probleem is laat dan je dop er eens af
Puur om te testen of het probleem dan verbeterd :handgestures-thumbup: v




Heb ik gedaan helpt niets, warme start blijft een probleem, nadat motor iets afgekoeld is (ca. 40-50*) start
hij weer redelijk.
Fransiho
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 22 nov 2014, 17:18
Woonplaats: Riemst-Kanne Belgie
Roepnaam: Frans
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: MB 280GE Cabrio 1986, ML 250 Bluetec,


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor Douwe » 11 mei 2015, 15:17

Ooo kijk nu komen we bij een ander probleem het starten bij warme motor
dat kan een slecht werkende accumulator zijn.
Of lekkende verstuivers waardoor de druk tussen spinnenkop en verstuiver te laag word en de benzine verdampt vaperlock

mogelijke oplossingen voor lekkende verstuivers zijn een toevoeging in de brandstof
injector reiniger.
of injectors demonteren en laten afpersen en controleren.
Vervangen van de accumulator
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor Fransiho » 11 mei 2015, 20:52

Hallo Douwe,

daar zullen we verder in duiken, had al op het forum gezocht, staan veel problemen m.b.t. dat item,
laat nog iets horen.
Gr.. Frans
Fransiho
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 22 nov 2014, 17:18
Woonplaats: Riemst-Kanne Belgie
Roepnaam: Frans
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: MB 280GE Cabrio 1986, ML 250 Bluetec,


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor Fransiho » 13 mei 2015, 21:37

Nog even een vraagje..kan het ook zijn dat doordat tank vacuüm trekt motor slecht start?
Die accumulator kan die iets met dat vacuüm te maken hebben?
Fransiho
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 22 nov 2014, 17:18
Woonplaats: Riemst-Kanne Belgie
Roepnaam: Frans
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: MB 280GE Cabrio 1986, ML 250 Bluetec,


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor ElGriffo » 13 mei 2015, 22:00

vacuüm of overdruk ?
ElGriffo
 


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor Fransiho » 13 mei 2015, 22:08

vacuüm.... ik had laatst volgetankt en na een km of 40 rijden kreeg ik de dop amper los, er kwam iets benzine mee naar buiten maar volgens mij door de terugslag van tankwanden.
Fransiho
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 22 nov 2014, 17:18
Woonplaats: Riemst-Kanne Belgie
Roepnaam: Frans
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: MB 280GE Cabrio 1986, ML 250 Bluetec,


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor ElGriffo » 13 mei 2015, 22:11

Bij mij sist de dop ook dat is normaal , het lijkt op onderdruk maar er staat druk op
ElGriffo
 


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor Jacobs » 13 mei 2015, 22:47

Ik heb ook regelmatig last van benzinegeur buiten auto, en af en toe is er zelfs benzine zichtbaar bij vuldop. Kan de overdruk zo groot worden dat er benzine via vuldop naar buiten wordt gedrukt?
Jacobs
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 30 jun 2011, 11:22
Roepnaam: Leo
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Mercedes w204/avant-garde 280 estate 2008


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor Peter 500SEC » 13 mei 2015, 22:50

Is het niet beter om een benzinetank geheel drukloos te houden ?
groetjes
Afbeelding
Peter 500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4045
Geregistreerd: 10 sep 2011, 21:27
Woonplaats: Duiven / Gld.
Roepnaam: Peter
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: MB 200 SLK


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor Fransiho » 13 mei 2015, 22:56

Jacobs schreef:Ik heb ook regelmatig last van benzinegeur buiten auto, en af en toe is er zelfs benzine zichtbaar bij vuldop. Kan de overdruk zo groot worden dat er benzine via vuldop naar buiten wordt gedrukt?


Die dop kan een bepaalde druk hebben voodat die opengaat , ik vermoed dat dan ook benzine naar buiten komt of je tank
gaat eraan.
Fransiho
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 22 nov 2014, 17:18
Woonplaats: Riemst-Kanne Belgie
Roepnaam: Frans
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: MB 280GE Cabrio 1986, ML 250 Bluetec,


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor Fransiho » 13 mei 2015, 22:58

Peter 500SEC schreef:Is het niet beter om een benzinetank geheel drukloos te houden ?


En wat dan doen met het ontluchtingssysteem, loskoppelen en alleen een overloopslangetje aanhouden?
Fransiho
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 22 nov 2014, 17:18
Woonplaats: Riemst-Kanne Belgie
Roepnaam: Frans
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: MB 280GE Cabrio 1986, ML 250 Bluetec,


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor ElGriffo » 13 mei 2015, 22:59

De latere types hebben een gesloten systeem voor veiligheid . De dampen worden opgevangen in een koolfilter en weer aan het verbrandingsproces toegevoegd
ElGriffo
 


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor Fransiho » 13 mei 2015, 23:06

ElGriffo schreef:De latere types hebben een gesloten systeem voor veiligheid . De dampen worden opgevangen in een koolfilter en weer aan het verbrandingsproces toegevoegd


Maar als ik zo op het forum kijk zijn er zeer veel problemen met dit gesloten systeem, kun je beter het oude systeem nemen met de kleine ontluchtingsnippel
Fransiho
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 22 nov 2014, 17:18
Woonplaats: Riemst-Kanne Belgie
Roepnaam: Frans
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: MB 280GE Cabrio 1986, ML 250 Bluetec,


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor ElGriffo » 13 mei 2015, 23:08

Ik zie die problemen niet echt :???:
ElGriffo
 


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor Fransiho » 13 mei 2015, 23:13

ElGriffo schreef:Ik zie die problemen niet echt :???:


Waar kan dan dat vacuüm probleem vandaan komen?
Fransiho
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 22 nov 2014, 17:18
Woonplaats: Riemst-Kanne Belgie
Roepnaam: Frans
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: MB 280GE Cabrio 1986, ML 250 Bluetec,


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor Jacobs » 13 mei 2015, 23:20

Ik vraag me wel af hoe gevaarlijk het is als er benzine via vuldop naar buiten wordt gedrukt? Vraag me uberhaupt af hoe dit kan als de tank voor slechts de helft gevuld is....
Jacobs
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 30 jun 2011, 11:22
Roepnaam: Leo
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Mercedes w204/avant-garde 280 estate 2008


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor Fransiho » 13 mei 2015, 23:46

Ik heb er eens op het forum iets over gelezen wat voor een druk ''normaal'' is in de tank, ook wat de oorzaken kunnen zijn, weet er zelf niet zoveel over, even zoeken anders
Fransiho
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 22 nov 2014, 17:18
Woonplaats: Riemst-Kanne Belgie
Roepnaam: Frans
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: MB 280GE Cabrio 1986, ML 250 Bluetec,


Re: ontluchtingslang benzinetank

Berichtdoor Leeflang » 14 mei 2015, 00:12

Zoek het eens op de eerste pagina van dit topic ;)
De overdruk zorgt er voor dat de benzine in de tank minder snel verdampt, benzine is veel te duur om nutteloos te laten verdampen, daar moet je zoveel mogelijk van verbranden.

Het is van belang dat het manchet (52/2 op de vorige pagina) goed lucht doorlaat vanuit de motorruimte naar het koolstoffilter.
Als de benzinedampen uit het filter gezogen worden en er via het manchet (de linker aansluiting in de laatste tekening op de vorige pagina) geen lucht weer in het filter kan komen, zal de lucht uit de tank gehaald worden (via de rechter aansluiting).
De motor kan heel hard zuigen, harder dan de tank hebben kan.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6279
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor

VorigeVolgende

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten