Update:
Alle text en uitleg, klein kwartiertje typen, is net verloren gegaan..........
, ik ga "morgen" opnieuw beginnen met dit topic.
Als 1e filmpjes uit de prive-modus halen, dankje Peter voor de tip.
Dus waar was ik gebleven......Sinds de dag dat ik de Mercedes heb is het volgende aan de hand:
Met rijden op LPG en te snel loslaten van gaspedaal duikt het rpm onder de 500 en pakt de motor niet snel genoeg op om vervolgens af te slaan.
Als ie dan net niet afslaat schiet ie weer even naar de 1000 rpm, om vervolgens lekker op ca. 500 rpm door te pruttelen.
OP benzine doet dit probleem zich niet voor.
Op beide brandstoffen is starten en rijden goed, "starten lopen"
OP LPG loopt de motor stationair wat rommelig op benzine strak.
RPM in P 500 en D ca. 700 zijn voor beide brandstoffen gelijk.
Wat heb ik reeds gedaan / uitgesloten:-Nieuwe Bosch rotor + verdeelkap
-Nieuwe NGK BPE 6Es op 0.6 mm
-Nieuw luchtfilter.
-Kabels zijn van BERU, optisch nog in nieuwstaat.
-Vanalles gecontroleerd aan stekkertjes, slangetjes maar niets gevonden.
Wil niet zeggen dat er niks te vinden is maar alles ziet er ng keurig netjes uit, niet mee gerommeld o.i.d.
-Mandigers om advies gevraagd: "Grote schroef op verdamper "5 min" opendraaien " , maar geen resultaat.
-Co nog eens laten afstellen. hier in de buurt ( ABK Alkmaar), van deze man kreeg ik regelschroef mee om in zwarte dikke slang naar "sigaar"
te monteren en zo stationair te verhogen.
Jaja.... dit heb ik dus niet gedaan want volgens Mandigers is dit en paardenmiddel en zelf heb ik er ook mijn
bedenkingen over.
-De sigaar volgens forum-info gereinigd en getest, werkt gewoon prima en was ook niet smerig o.i.d.
Deze wagen is 2 mnd.geleden bij HobbyHut geweest i.v.m. aankoopkeurinkje, Hans dacht wat het rommelig stationair lopen op LPG iets te maken had met vacuüm, heeft ook nog met remmenreiniger e.e.a. gespoten maar geen aanwijzingen gevonden.
Wat valt mij op:Indien op LPG hoef ik maar voor de 1/2 af te sluiten en slaat de motor al af.
Indien motor stationair op benzine kan ik aanzuigbuis van luchtfilter zo goed als dichthouden met mijn hand en blijft de motor lopen.
Dit laatste gegeven vind ik het meest interessant, waar haalt ie lucht vandaan om op benzine nog te lopen, is de ventilatieslang van kleppendeksel naar filterhuis genoeg om op benzine te lopen maar te weinig voor LPG?
Stationair op benzine, slaat niet af met afgedekte aanzuigbuis:
Hier schakel ik over op LPG, vervolgens gas geven en loslaten, pakt 'm net aan weer op maar laatste keer slaat de motor dus af:
En hier stationair op benzine, geen probleem met afslaan:
Laatst bijgewerkt door Buurman op 19 apr 2013, 11:07, in totaal 5 keer bewerkt.