door Leeflang » 21 mei 2013, 02:22
remklauw.jpg
Remvloeistof wordt in de remleiding (8) geperst en komt in de kamer (2) terecht, de vloeistof drukt de zuigers (3) naar buiten (in de richting van de pijlen) en die duwen de remblokken (4) tegen de remschijf (5), om de zuigers zit een ring (6) die voorkomt dat de remvloeistof kan ontwijken.
De zuiger heeft zeer minimale speling in de kamer, een beetje scheef en hij zit vast, een beetje roest op de zuiger en hij zit vast, een beetje roest aan de wand van de kamer en hij zit vast, een beetje vuil tussen zuiger en wand van de kamer en hij zit vast.
Vuil kan eigenlijk alleen maar van buitenaf tussen zuiger en wand van de kamer binnendringen, aan de kant van de remblokken dus, daar waar de remvloeistof niet komt.
De stofkap - die niet op de tekening staat - moet voorkomen dat vuil tussen zuiger en wand van de kamer kan komen, die is dus erg belangrijk om problemen te voorkomen.
Er kan ook nog een metalen plaat - ook niet op de tekening - tussen zuiger en remblok zitten, die zit in de zuiger geperst en dient om de hitte beter af te voeren.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.