door Leeflang » 29 apr 2015, 01:19
De oudere hebben geen koolstoffilter, maar ontluchting bij de achteras naar de open lucht, slechts een klein stukje dus dat verstopt kan raken.ontluchting.jpg
De jongere hebben wel een koolstoffilter (52) en een ventiel (51), plus enkele meters extra leiding tussen die twee (het ventiel zit onder de tank, het filter in het linker voorspatbord), daardoor meer kans op verstopping.
Door een verstopping in het ventiel, de ontluchtingsleiding, of van het koolstoffilter kan de tank vacuüm gezogen worden en indeuken.ontluchting.gif
In Amerika waren de milieueisen al vroeger strenger dan hier, vandaar dat bij de Amerikaanse auto's het filter al sinds 1981 wordt toegepast (ook bij auto's bestemd voor Australië en Japan en de enkeling die in Europa al voor 1986 met katalysator rondreed).
Het brandgevaar bestaat niet, mijn bovenstaande bericht is ironisch bedoeld.
Als dat gevaar wel had bestaan zouden ze al veel eerder de ontluchting anders gemaakt hebben.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.