Er zijn in Nederland maar een handjevol mensen die überhaupt iets met deze carburateur kunnen en ook vooral ook willen beginnen, want het is een draak van een carburateur. Het is van groot belang dat de basis goed is, voordat er aan een carburateur gewerkt wordt. Denk dan aan kleppen stellen, ontsteking en zoals je zelf al aangeeft, vacuüm en natuurlijk moet de motor zelf ook goed zijn. Als de motor bijvoorbeeld veel olie verbruikt, kan je ook niet afstellen.
Als alles rondom de carburateur met zekerheid goed is, dan ga je aan de carburateur werken. Zoals Richard al aangeeft waren er nieuw al veel problemen met de Solex 4A1 carburateur. Mercedes heeft hem zowat elk half jaar door Solex en later Pierburg laten modificeren, wat al aangeeft dat er veel problemen mee waren. Dat er zoveel varianten zijn, maakt ook de onderdelenvoorziening heel erg ingewikkeld.
Waar ze veel last van hebben is dat de zitting van de afsluiter van de vlotter ruim wordt en vervolgens los gaat zitten, waardoor er benzine langs de zitting in je spruitstuk loopt, dit kan rare storingen geven. Van niet starten tot te rijk lopen en stationair slecht lopen. Kanttekening is wel dat deze zitting slecht te krijgen is en er ook hier verschillende soorten van zijn. Je moet je er wel rekening mee houden dat het probleem met grote waarschijnlijkheid wel beter te krijgen is, hopelijk tot aan acceptabel, maar dat het niet 100% op te lossen is. Wij hebben er al een aantal gedaan, maar 100% worden ze eigenlijk nooit en dat waren ze vroeger ook al niet. Hoe moet één monteur oplossen, wat 100 ingenieurs in het verleden niet lukte