Ik denk dat je in de regio Geleen niemand gaat vinden. Ik ken ten minste geen Nederlandse Mercedes-oldtimerspecialisten in Limburg.
Was de lekkage al aanwezig voordat de carburateur uit elkaar is geweest? Dat is wel belangrijk om even vast te stellen denk ik.
Hij kan op allerlei plekken lekken. Voor het mooie zou je hier even wat foto's kunnen plaatsen van het moment dat hij lekt, dan kunnen we met je meedenken. De problemen bij warme motor schrijf ik toch in eerste instantie toe aan een loszittende zitting van de vlotterafsluiter. Daar kan je wel die gekke onregelmatigheid van krijgen. Dat is te testen. Zie screenshots voor de technische info.
Heel eerlijk wordt het er ook niet beter van als er al meerdere mensen aan hebben lopen rommelen, zonder dat ze precies weten wat ze aan het doen zijn, dat maakt het vaak moeilijker en het is al moeilijk genoeg.
Uiteindelijk is alles op te lossen, dus dit ook. Je moet alleen bij de juiste persoon terecht komen en dat valt niet mee, dat snap ik.
@560snel
De 126.021 (280S) is niet veel verkocht. Bij introductie in 1979 was het concept eigenlijk al achterhaald. Dat Mercedes-Benz vasthield aan dit concept tot 1985 had ermee te maken dat de mensen die een Mercedes-Benz kochten in die tijd vaak tot senioren behoorden en die wilden een carburateur. Dat was dan "eenvoudiger" dan al die hypermoderne injectiesystemen. Nou, we weten nu hoe dat gegaan is
. Vervolgens is er van die geringe productie heel weinig blijven rijden. De meeste mensen kozen vanwege de problemen met de 4A1 op de tweedehandsmarkt voor de auto's met injectiesystemen. In Nederland ging alles heel lang op LPG en het is gewoon opgereden. Het is nu voor bedrijven die ombouwkits maken naar monopointinjectie of iets dergelijks niet interessant voor die paar Mercedessen zo'n set aan te bieden. Ook omdat Mercedes er enig is het concept bij elke bouwreeks net even anders toe te passen, waardoor je dus ook nog eens x aantal verschillende ombouwsets moet samenstellen. Financieel niet interessant. Daarnaast komen dit soort kits vrijwel uitsluitend uit de VS en daar zijn de 280S, alsmede W123 250 en 280 nooit geleverd, waardoor het probleem daar ook niet bestaat. Ik meen wel eens wat gezien te hebben van Holley voor een W123 250 (zelfde carburateur), maar kan ik ook niet meer vinden.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.