door Madcat » 17 feb 2011, 00:14
vandaag ook maar even 8 tuimelaars besteld zag er niet goed uit dus, maar ja, meteen even de vraag gesteld welke olie. antwoord: rij je dagelijks of alleen met mooi weer? dagelijks dus antwoord n goeie halfsytheet is dan genoeg, pak gerust n 10w40 of n 5w30 vertelde hij. als je alleen rijd met mooi weer, of alleen in t weekend beter n volsyntheet nemen omdat er smering op de nokkenas en tuimelaars en langs de zuigerwanden blijft hangen waardoor de motor NOOIT droog komt te staan, neem je n half of n minerale loopt de motor bij starten even in droge toestand wat dus NIET goed is voor je motor.ook bij n niet geheel gereviseerd blok ook hij verzekerde me dat oplossen van keerringen niet aan olie kon liggen en heeft t zelf nooit meegemaakt. wat hij wel vertelde dat er keerringen waren in de 280 die niet van kunstof waren en die bij te dunne olie ging lekken. verstoppingen kan met dunne olie ook niet omdat dunne olie overal doorheen gaat en meteen ook vuiltjes mee naar onder brengt die bij oliewissel verdwijnen. en zoals ik altijd zeg iedereen heeft zn eigen vakgebied
Laatst bijgewerkt door
Madcat op 17 feb 2011, 00:18, in totaal 1 keer bewerkt.
Groeten Ron.
Des te meer ik leer, des te meer vragen blijven onbeantwoord (A. Einstein)