De Power LPG 2 heeft wat ik kan ontdekken een iridium/kern punt en een normale massa en deze geeft 5kohm weerstand
De LPG2 laser heeft een iridium punt/kern en een platina massa en deze massa heeft een koper kern om de warmte sneller af te voeren
Voor deze heb ik nog niet kunnen ontdekken welke weerstand er op zit ( iemand ? )
Er staat namelijk niet bij of hij wel of geen weerstand heeft
Omdat de kern allebei het zelfde zijn alleen en de massa`s verschillen zou hier de verbetering voor het LPG gebruik en de 20€ verschil in moeten zitten
Als de Power LPG 2 de afstand zou verkleinen neemt de weerstand ook af en zou je net als bij de standaard BP6ES hem op 0,6 of 0,7 mm kunnen zetten
Hoe groter de afstand des te betere verbranding vind er plaats
Door de kleinere iridium kern zou je weer een betere verbranding vanaf de bougie krijgen i.v.m. de BP6ES
Dit geeft weer mindere kans op back-fire
Door de kleinere iridium kern blijft de bougie kern schoner omdat hij sneller op temp is en minder gevoelig is voor roet
Dit is handig voor kleine stukjes of als je olie verbruik heb
Door de kleinere iridium kern en makkelijker vonken is de belasting op de bobine ,kabels, rotor , verdelerkap lichter en zal beter functioneren
(want als hij iets krapper staat is de overdracht ook minder zwaar net als de standaard bougie )
Oke het is geen laser bougie maar wel beter als de BP6ES
NGK ziet ook graag dat je de Laser koopt met een prijs van 30€ per stuk
De Power LPG2 worden niet in Europa verkocht officeel
Buiten Europa is LPG rijden niet populair en daar worden ze wel verkocht ?
Misschien omdat anders de Laser LPG2 dan niet meer verkocht word en een hoop € mis lopen ?
Graag hoor ik reacties op mijn bevindingen waar ik wat aan heb