Vanmiddag een paar uur bezig geweest en toch weer wat wijzer geworden.
Hierbij zoveel mogelijk info
Alvast alle injectoren losgemaakt zodat de nieuwe straks direct geplaatst kunnen worden.
Het zat aardig mee, en wat is een 6 cilinder toch makkelijk sleutelen in vergelijking tot de V8. Het is een stuk voller onder de kap
Spinnekop test:
Toen ze los waren heb ik ze weer vastgezet en in een fles gehangen om het verschil in sproei hoeveelheid te testen. Ik hoop hiermee een beter beeld van de spinnekop te krijgen. De gespoten hoeveelheid benzine is met flesje en al op de weegschaal gegaan. Tot dusver geeft de spinnekop een nette verdeling.
Hierbij de resultaten:
Cilinder 1: 95 gram
Cilinder 2: 99 gram
Cilinder 3: 99 gram
Cilinder 4: 98 gram
Cilinder 5: 97 gram
Cilinder 6: 97 gram
Cilinder 7: 94 gram
Cilinder 8: 99 gram
Hier een filmpje van het testen van de spinnekop:
https://youtu.be/-g3sX8Ir8IkInjector lek en sproeitest:
Vervolgens heb ik een lek test en sproeibeeld test gedaan. Vrij veel injectoren zijn lek.
Het sproeibeeld viel me niks tegen.
@ bayram: sorry dat ik weer alles over het blok sta te blazen
https://youtu.be/JNAbzHT-xUYVerder nog een paar foto’s:
CEE52078-F611-49DC-B5C5-221F6C9E971C.jpeg
5B88DD56-FB5E-470F-8709-95F39C253307.jpeg
B1B15470-A0F3-4BF3-9982-2486A33776B4.jpeg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.